Varför Torahblogga?

Varför Torahblogga?

היום - Hayom (Dagens judiska datum):

onsdag 18 november 2009

Limmud Stockholm denna helg!

Hej!

Nu på lördag, den 21 november, kl. 17.00 brakar Limmud Stockholm loss för andra året i rad. Den fortsätter hela söndagen också.


Det blir ett fullspäckat program, med minst 400 deltagare och ett 50-tal föreläsare, däribland er kära Torahbloggare.

Jag håller i två program:
"En Torah för ateister?" lördag kl. 17.00
Jag tror på att både troende och icke-troende kan enas om Torahns helighet, OM vi alla ser på den från en viss vinkel. Kom och hoppa in i experimentet!
"Shabbat i den moderna världen" söndag kl. 12.50
Att inte ta hissen men gå 6 trappor – är det en vilodag? Vad är resonemanget bakom Shabbat och vad är en riktig vilodag? Är den tusenåriga definitionen relevant idag?
Men konkurrensen är hård! Det är så mycket intressant på gång - före, samtidigt och efter - att jag inte vet om jag skulle gå på mina program! ;)

Kolla in hela Limmuds schema på deras hemsida: limmud.se

Kol tuv,

blog comments powered by Disqus