Varför Torahblogga?

Varför Torahblogga?

היום - Hayom (Dagens judiska datum):

onsdag 28 april 2010

Stockholm och Malmö - se upp!

Hej!

För er Torahbloggeläsare som bor i Sveriges andra två storstäder:

Denna helg är jag i Stockholms Stora synagoga och predikar, både fredag kväll och lördag (30 april och 1 maj)! Efter kiddushen på lördag leder jag Fruktbara diskussioner i församlingshuset.

Helgen därpå (7-8 maj) befinner jag mig i Malmö!
Då har vi egalitära gudstjänster (där män och kvinnor deltar på lika villkor) fredag kväll och lördag morgon i församlingshuset. Det blir även Shabbatmiddag och lunch, samt en Seudah shlishit (en tredje måltid) på lördagskvällen.
Jag kommer också att leda studier kring flera intressanta och spännande texter, både från Torahn och från Talmud.
(Men om du vill vara med på denna helg måste du nog anmäla dig hos församlingen...)

Hoppas vi ses någonstans!

Kol tuv,
blog comments powered by Disqus