Varför Torahblogga?

Varför Torahblogga?

היום - Hayom (Dagens judiska datum):

fredag 15 januari 2010

Malmö och Darwin

Hej!

Denna helg är jag i Malmö för att hjälpa församlingen med en egalitär Shabbathelg. Första egalitära gudstjänsten i Malmös församling genom tiderna och vi blir över 100 personer, så det är väldigt spännande och en stor ära att få vara med! (fast vi kommer inte att vara i synagogan på bilden...)

Jag skriver mer det och om hur helgen gick nästa vecka.

Men innan jag önskar er Shabbat shalom och Chodesh tov (för det är också första dagen i den nya månaden Shevat), så vill jag göra lite reklam för ett interreligiöst evenemang som sker den 13 februari i Göteborgs domkyrka. Det är på det spännande temat Darwin och religion!

Först en teaterföreställning och sedan en paneldiskussion där jag är med. Här har ni affischen - hoppas ni dyker upp!


Affisch Darwin 13 Feb

Shabbat shalom och chodesh tov!
blog comments powered by Disqus