Varför Torahblogga?

Varför Torahblogga?

היום - Hayom (Dagens judiska datum):

fredag 8 januari 2010

Tjäna på hatet!

Hej!

Några av er har kanske märkt att jag startat en ny blogg. Den heter Tjäna på hatet! och kommer bara uppdateras när jag får in en antisemitisk, islamofobisk eller på annat sätt fördomsfull och hatisk kommentar, på min blogg, eller från vissa andra bloggare som jag är i kontakt med.

Förhoppningsvis kommer bloggen alltså inte uppdateras så ofta, men idén med bloggen är just som det låter. Jag hänger ut antisemitiska och islamofobiska kommentarer jag fått under åren, med Google-annonser.

Jag uppmanar besökare att klicka på annonserna för att sajten ska få in pengar.
Pengarna doneras sedan till en organisation som bekämpar just antisemitism, islamofobi och annat hat. Denna månad är det Svenska kommittén mot antisemitism som får intäkterna.

Idén är genialisk, men inte min egen. Den kommer från en amerikansk bloggare som startade
Monetize the Hate.

Det har i alla fall gått riktigt bra för Tjäna på hatet! de första dygnen - på 48 timmar har Tjäna på hatet! fått in 34 kronor. Hålla den takten i sig, så doneras 500 kr till Svenska kommittén mot antisemitism i slutet av månaden!

Jag uppmanar alla mina läsare att gå in på
http://tjanapahatet.blogspot.com och klicka på en enda annons för att bidra. Gör det ofta och mycket. Om du gillar projektet och vill göra ännu mer, så kan du kopiera bloggadressen och mejla den till dina vänner och bekanta. Ju fler som vet om detta desto bättre går det för projektet!

Tack!

blog comments powered by Disqus