Varför Torahblogga?

Varför Torahblogga?

היום - Hayom (Dagens judiska datum):

onsdag 8 april 2009

Chag sameach allihopa!

Hej!

Jag vill önska er alla en Chag Kasher veSameach - en glad och kosher helg. Jag kommer att låta Torahblogga vila i några dagar nu, men troligtvis hittar jag något att blogga om i mitten av Pesachveckan.

Jag kan lämna er med en länk till en cool haggadah till Sederkvällarna, som väver samman modern poesi, med de traditionella texterna.

Den kommer från The Velveteen Rabbi, från Rachel Barenblat, som är en jättebra torah-blogg: [klicka här för att ladda ner]
Sederkvällen är en av de mest firade traditionerna vi har - även många helt sekulära judar ser till att ha en Seder att fira på Pesach.

Var kommer du att vara ikväll och imorgon kväll?
Jag hoppas att var du än är att du får en givande och stimulerande Seder!

Kol tuv,
blog comments powered by Disqus