Varför Torahblogga?

Varför Torahblogga?

היום - Hayom (Dagens judiska datum):

tisdag 24 mars 2009

Er kära Torahbloggare: nu också i radion!

Hej!

Nu är jag i rampljuset igen. Suck, det är inte lätt att vara populär, ska ni veta!

Jag medverkar i ett program på P1 nu på söndag, 29/3, som heter Gudstjänst. Det är ett program som tar upp religiösa teman, men det är inte bara kristet, de försöker ha med andra religioner också.

Denna gång handlar det om tröst i religionen, ett ämne som jag hade litet svårt att ta mig an, då jag inte ser på min religion som något att just ge mig tröst, utan mer att utmana mig att bli bättre.

Intervjun gick ändå bra, tror jag. Jag kanske låter som en babblande idiot. Om så är fallet, kommer jag att behöva tröst...

Lyssna kl. 11.03 på söndag, den 29 mars, eller på nätet, efter sändningen:

http://www.sr.se/sida/default.aspx?programID=945

Ni får gärna säga vad ni tyckte om programmet och min insats i kommentarrutan här nedan...

Kol tuv,
blog comments powered by Disqus