Varför Torahblogga?

Varför Torahblogga?

היום - Hayom (Dagens judiska datum):

tisdag 9 mars 2010

Ha den äran!

Hej!

Idag fyller jag år. Nu är jag hela 32 år gammal.

Vet inte hur många av er finn
er detta intressant, men för er som vill hedra mig på födelsedagen undrar jag om ni kan tänka er att förbättra världen lite grann samtidigt.

Ett sätt att göra både och vore att ge till American Jewish World Service:
American Jewish World Service (AJWS) is an international development organization motivated by Judaism’s imperative to pursue justice. AJWS is dedicated to alleviating poverty, hunger and disease among the people of the developing world regardless of race, religion or nationality. Through grants to grassroots organizations, volunteer service, advocacy and education, AJWS fosters civil society, sustainable development and human rights for all people, while promoting the values and responsibilities of global citizenship within the Jewish community.
Jag skrev om AJWS och den brittiska organisationen Tzedek i januari, i samband med jordbävningen i Haiti.

Det skulle vara en stor heder för mig om några av er som regelbundet kommer till Torahblogga ville stödja AJWS eller en liknande organisation.

Tack!
blog comments powered by Disqus